وبلاگ موتور سوارها و روستا های خراسان بزرگ

مرکز اطلاع رسانی به روستاییان ایران

وبلاگ موتور سوارها و روستا های خراسان بزرگ

مرکز اطلاع رسانی به روستاییان ایران

روستای سنجدک از توابع بجستان خراسان رضوی

ایژ علاقه ی شخصی من و یک مملکته #izh
بررسی تخصصی ایژ فقط در وبلاگ خودمون.❤❤

۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

موتور سیکلت ایژ یکی از محصولات شرک ایژوسک(izhevsk)که یک کمپانی روسی بو تاسیس شد که البته اسلحه هم تولید می کرد .... اسلحه هایی از قبیل دوربین دار و مسلسل و البته کلت... توجه داشته باشید این کارخانه اتومبیل هم تولید می کرد.

اولین سری ایژ در سال 1928 با نام ایژ 1 مجهز به یک موتور 1200 سی سی بود که توسط مهندس پیوتر ولادیمیرویچ موخاروف طراحی شده بود.(Pyotr Vladimirovich Mokharov)


اولین نوع ایژ ، قدرتی بالغ بر بیست و چهار اسب بخار  قدرت داشت که البته در آن زمان یک هیولا محسوب میشد.ایژ نوع 1 در طراحی ایژ 2 و سه و حتی ایژ چهار و چهار نوع ایژ دیگر نیز دیده میشد!!!

ایژ در تمامی سال های وجود شوروی در مسابقات موتور سواری شوروی شرکت داده میشد.... چیزی که الآن از آن خاطره باقی مانده است.بعد از پایان مسابقات ، سازندگان روسی سعی کردند تا ایژ نوع چهار را گسترش دهند و آن را برای بار بری و کار های مردم عادی آماده کنند. به هر حال ، پس از آن تمام نقشه های سازندگان متوقف شد به خاطر اینکه کارخانه ، نقشه های دیگری در ذهن داشت و ساخت موتور سیکلت به صرفه نبود....

در سال 1930 سازندگان روسی هیچ نوع موتور سیکلت ایژی مخصوص به خیابان را تولید نکردند ،......


این مطلب ادامه خواهد یافت....

مترجم: جواد برادران


اولین سری ایژ (ایژ 1) با موتور 1200 سی سی ... کله چراغ واقعا حجیمی داشت.(عکس بالا)


عکس بالا: اولین سری ایژ با موتور 1200 سی سی و چهار سیلندر!!! و البته تنها بیست و چهار اسب بخار قدرت داشت.

  • جواد برادران

اِیژ پلانتا با ترمز دیسکی

جس صفحه دیسک: al10% /va40%/cr50%  آلیاژ : کرونوئه

ایژ با نام cossak  وارد انگلیس شد...جالب است بدانید ایژ قبل از کلاشینکوف وارد دنیای صنعت شده بود.

چند سال پیش اتحادیه ی استاندارد جهانی این موتور سیکلت را از دور موتور های اروپا خارج کرد

انواع ایژ:

ایژ پلانتا2 و ایژ ژوپیتر :

این ایژ که تصویر آن را در بالا می بینید با داشتن گارد قوی در جلو به راحتی هر مسیری را می پیمود

_________________________________________________________________________


ایژ ژوپیتر و پلانتا طرح 3:

نوع رایج تری از ایژ طرح ثانیویه  که البته در آن زمان سخت بود تا بتواند جایی در بین موتور سیکلت ها بیابد.

______________________________________________________________________

ایژ پلانتا اسپورت:

سرعت و شتاب بسیار بالا تر از مدل های دیگر با همان حجم سیلندر.. این ایژ در دهه هفتاد میلادی وارد بازار شد.

_______________________________________________

ایژ ژوپیتر 6(رادیاتوری)

با آب سرد می شد ولی به خاطر آسیب هایی که رادیاتور به گیربوکس وارد می کرد(فشار زیاد به موتور) از دور خارج شد.

_________________________________________

ایژ تریل:

______________________________

http://www.cossackmotorcycles.com/



  • جواد برادران