چند عکس دیگه از ایژ
ایژ 1965 که همه ارزوی داشتنشو دارن. در پست قبلی گفته بودم که این موتور در بلغارستان هستش .معلومه که زینش کاملا نرم شده😂😂
- ۰ نظر
- ۰۷ تیر ۹۷ ، ۰۸:۲۷
- ۱۴۴۵ نمایش
ایژ 1965 که همه ارزوی داشتنشو دارن. در پست قبلی گفته بودم که این موتور در بلغارستان هستش .معلومه که زینش کاملا نرم شده😂😂
تاریخچه ی ایژ؛
موتور های ایژ؛ اولین ایژهای تولید شده، در سال 1928 توسط ولادیمیروویچ موخاروف طراحی و تولید شد. یک ایژ 1200 سی سی سیلندر خورجینی که واقعا خوره ی بنزین بود.
کارخانه ی اتومبیل سازی ایژ در ایالت ایژوسک روسیه در سال 1958 شروع بکار کرد. در سال 1965 اولین همکاری این شرکت با کارخانه ی رنولت شروع شد البته نه برای تولید اتومبیل و نه برای تولید موتور سیکلت. در این راستا اتوموبیل هایی هم ساخته شد که در ایران فقط موتورهاش معروف شد.
6
ایژ 1980 ایژ زیر رو ببینید؛ این یک پلانتای 2001 است که فک نمیکنم در ایران وجود داشته باشد.
ااین عکس را نگاه کنید؛تنه ی ایژ 1965. این مدل هم فکر نمیکنم در ایران وجود داشته باشد ولی باز هم قابل نگاه کردن هست. شماره ی بدنه و حجم موتور واضح است.
و این یکی که در پایین میبینید در بلغارستان گرفته شده. ایژ هزار و نهصد و شست و پنج پلانتا
و این؛ واژه ی پلانتا بمعنی زحل و یا سیاره است . عکس زیر از موتور سیکلت بالایی اقتباس شده. دو حرف روسی داخل سیاره ی زحل نشانگر پلانتا است. ژوپیتر هم بمعنی مشتری است.
اینم چند تا عکس از بنیویل t100 که ان شا الله مورد قبول هم شهری های موتور دوست قرار بگیره. همونطور که میبینید t100خیلی شبیه ایژ طراحی شده و بسیار خوب میشد اگه وارد میشد به ایران ولی چه بد که سالی کمتر از هزار تا تولید میشه از این سوپر موتور.
همینطور که میبینید مثل موتور سیکلت های قرن بیستم لوله ی اگزوز جفت هستش و نزدیک به زمین ططراحی شده.کله چراغ گرد و بزرگ هستش، زین توانایی سوار کردن دو نفرو داره. سرعت شمار دیجیتال و شمارنده ی دور موتور به صورت جفتی و کلاسیک نصب شدن. دو عدد اینه بغل ایژی این غول نهصد سی سی رو حمایت میکنه. رنگ پنج لایه ی کرومیک اونو تا صد ها سال نو نگه میداره. گوشواره ها و طرز چینششون دقیقا شبیه ایژهستش.
این غول اسمش بنویل تی 100 ساخت کارخانه ی تریومفه.
The Bonneville T100 is inspired by the legendary ‘59 Bonneville and has been beautifully designed to incorporate many of the original’s iconic features. The T100 has a wealth of quality finishes, including high-value brushed aluminium engine covers and classic unique bolt-on Triumph badges. Powered by a high torque 900cc engine, the T100 is available to own in three stylish, contemporary colours.
Type | Liquid cooled, 8 valve, SOHC, 270° crank angle parallel twin |
---|---|
(حجم موتور)Capacity | 900cc |
Bore/Stroke | 84.6 / 80 mm |
Compression | 10.55:1 |
Max Power EC | 55Hp (40.5kW) @ 5,900rpm |
Max Torque EC | 59FT-lbs (80Nm) @ 3,230rpm |
(سیستم تزریق سوخت و اینجکشن)System | Multipoint sequential electronic fuel injection |
(اگزوز)Exhaust | Brushed stainless steel 2 into 2 exhaust system with twin silencers |
Final drive | Chain (DID 520 VP2) |
(کلاچ)Clutch | Wet, multi-plate assist clutch |
(گیربکس)Gearbox | 5-speed |
Brakes Front | Single 310 mm floating disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS |
---|---|
Brakes Rear | Single 255 mm disc, Nissin 2-piston floating caliper, ABS |
Front Suspension | KYB 41 mm forks, 120 mm travel |
Rear Suspension | KYB twin shocks with adjustable preload, 120 mm rear wheel travel |